Hitman
· Co wiemy
· Artworki
· Trailery
· Postacie
Hitman - gry mobilne
· Hitman: GO
· Hitman: Sniper
· Trailery
Hitman Absolution
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broñ
· Tryb kontraktów
· Play Styles
· Eastereggi
· Bugi
· Wideorecenzja
· Wywiady
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
Hitman - Sniper Challenge
· Informacje
· Misja
· Wyposażenie
· Wyzwania
· Pomoc
· Postacie
· Punktacja
· Ciekawostki
· Wywiady
· Screeny
· Szkice koncepcyjne
· Trailer
Hitman Blood Money
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Tapety
· Screeny
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Contracts
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Misje
· Lokacje
· Postacie
· Broñ
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman 2 Silent Assassin
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Misje
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Codename 47
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman The Movie - Wywiad z Xavierem Gensem
Hitman The Movie - Xavier Gens
Wywiad przetłumaczyła Róża Wojciechowicz.

Kariera reżysera wygląda trochę jak romantyczna amerykańska historia "od pucybuta do milionera". Trzydziestodwuletni Francuz, Xavier Gens, nigdy nie uczęszczał do szkoły filmowej. Nie mógł sobie na nią pozwolić.

Zamiast tego, pod koniec lat 90-tych, utrzymywał się na powierzchni dzięki dorywczym pracom na planach filmowych we Francji. Był m.in. kierowcą aktora Dougray'a Scotta ("Mission Impossible 3", "Desperate Housewives"), który teraz w filmie "Agent 47" gra głównego wroga Interpolu. Gdy później uzbierał większą ilość gotówki, pracował nad filmami krótkometrażowymi. Ostatni, "Au petit matin", wygrał nagrodę na festiwalu w Cognac.

Tak odkryły go agencje reklamowe, które zatrudniały młodych reżyserów do krótkich spotów reklamowych. W ten sposób wytwórnia Luca Bessona "EuropaCorp" zwróciła uwagę na Gensa, umożliwiając mu kręcenie niepublikowanego jeszcze horroru "Frontieres". Jego kolejnym wielkim wyzwaniem jest właśnie "Hitman"...

GameStar.de: Czy lubi pan gry komputerowe?

Xavier Gens: Zanim dostałem tę pracę, byłem już nałogowym graczem PC. Kocham np. World of Warcraft. Mam w tej grze kilka naprawdę potężnych postaci... Kiedy przyszli do mnie ze studia filmowego ze zleceniem zrobienia "Hitmana", powiedziałem, że chcę zrobić coś bardzo zbliżonego i oddającego zamysł i ducha gry.

Dodałem zaraz, że chcę również opowiedzieć historię, a nie stworzyć tylko adaptację. Należało więc wykorzystać różne możliwości odgrywania charakteru Agenta 47 i stworzyć historię, która byłaby tłem, pozwalającym wzbudzić w widzach emocje.

Film ten nie ma być tylko dla fanów gier video. Niektóre elementy bierzemy bezpośrednio z gry, np. oświetlenie. Również przemoc jest bardzo ważna. W "Resident Evil" można było zauważyć , że film nie oddaje ducha pierwowzoru. W przypadku Hitmana ma być inaczej.

GameStar.de: Czy wytwórnia wywiera na panu nacisk, aby film stał się kompatybilny dla mas?

Xavier Gens: Wiem, że jest to film wytwórni "Fox", jednakże gdy rozpocząłem przygotowania, próbowałem dać mu własną etykietę, tak aby mógł stać się moją własnością.

Podczas spotkania z ludźmi z wytwórni, zapytałem się, czy mógłbym wstawić własne elementy. Wytłumaczyłem im, że w pierwszym filmie Hitman trzeba nakreślić charakter Agenta 47, tak jak jest to w przypadku bohaterów mitologicznych. Do tego chcę wykorzystać retrospekcje (flashbacki).

Z pewnością dam Hitmanowi "czarny" image. W grze jest on rasowym dupkiem. Chciałem to również pokazać w filmie. Chodzi o to, że zły człowiek walczy przeciwko innym, również złym ludziom.

GameStar.de: Czy twórca gry, Eidos, ma prawo współdecydowania o filmie?

Xavier Gens: W tej kwestii pomaga mi wytwórnia. Powiedzieli mi, że mam wykonywać swoją robotę, a oni dadzą mi znać gdy pojawią się jakieś problemy. Raz zapytałem czy mógłbym zmodyfikować zakończenie. W ten sposób mógłbym sprawić, aby film stał się bardziej mroczny od pozostałych. Na odpowiedź będziecie jednak musieli poczekać...

GameStar.de: Czy ma pan jakieś wzory jeżeli chodzi o sceny akcji?

Xavier Gens: Moje pierwsze dzieła, np. przy filmie "Maximum Risk" miały wpływ na moją pracę. Poza tym jestem wielkim fanem azjatyckich filmów akcji, np. "Bittersweet Life". Jest w nim bardzo podobna gra świateł do tej, którą wykorzystujemy w filmie Hitman. Poza tym wykorzystujemy styl azjatyckiej choreografii podczas scen walki. W efekcie, nie ma tak wielu cięć jak w tradycyjnych amerykańskich filmach akcji. Stają się przez to bardzo dynamiczne, szczególnie wtedy, gdy wykorzystujemy Steadicam.

Przy przygotowaniach do sceny głównej musiałem szczególnie blisko współpracować ze scenarzystą. Chciałem dużo prawdziwej i nieczystej przemocy - od tryskającej krwi aż po złamane kończyny. Przy tej aranżacji musiałem dużo filmować z ręki. Aby uzyskać więcej swobody, daję aktorom czas wyrazić się emocjonalnie przed kamerą podczas scen akcji.

Podsumowując wszystko - zapewniam, że film jest o wiele bardziej brutalny od innych produkcji tego typu.

GameStar.de: Czy nie uważa pan, że gry wideo nie powinny być przystosowane dla dzieci?

Xavier Gens: Gdy rozpocząłem prace, zostałem poproszony w studio, aby film był dozwolony od 13 lat. Wyjaśniłem im, że nie chce robić kolejnego "Resident Evil" czy "Silent Hill". Aby film pasował do gry, musiał zawierać więcej przemocy. Po długich dyskusjach postawiłem na swoim. Chciałem nakręcić swój własny film a nie zrealizować czyjąś wizję.

GameStar.de: Czy współpracuje pan z kompozytorem Jesperem Kydem?

Xavier Gens: Poprosiłem mojego montażystę, aby przy pierwszych ujęciach było dużo muzyki Jespera Kyda. Obecnie czekamy na prawa do jego muzyki. Kiedy je otrzymamy, nasz kompozytor zrobi podkład muzyczny z motywami zaczerpniętymi z muzyki Kyda.

GameStar.de: Czy Hitman jest w filmie klonem?

Xavier Gens: W filmie nie mówimy bezpośrednio o klonach. Jedna scena jednak wyraźnie dotyczy tego tematu. Jest to moment, w którym Agent 47 jest tak jak w Blood Money jest ścigany przez innego Hitmana.

GameStar.de: Czy ma pan jakieś plany na rozwój cyklu?

Xavier Gens: Mam już nadzieję na kontynuację, na którą brak mi już tylko materiałów. W pierwszej części filmu chcę zbudować fundament dla postaci. W ten sposób Hitman zdobędzie osobowość.

Świat Hitmana
· Fabularne
· Organizacje
· Gadżety
· Technikalia
· Twórcy
· Przemyślenia
· Prawdziwe historie
· Humor
· Fan Fiction
· Fan Galeria
Hitman Movie
· Info
· Artykuły
· Recenzja
· Fabuła
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· Ciekawostki
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
· Sequel
Agent 47
· Co wiemy
· Aktorzy
· Trailery
· Ciekawostki
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Polecane

Uniwersum DC Comics

Tomb Raider Center: Oficjalny polski fansite gry Tomb Raider

Zakon Assassin

Arkham Info

BatCave :: Jedyna Polska Strona o Batmanie

Punisher Zone - Serwis o Punisherze



www.hitmangame.ru