Hitman
· Co wiemy
· Artworki
· Trailery
· Postacie
Hitman - gry mobilne
· Hitman: GO
· Hitman: Sniper
· Trailery
Hitman Absolution
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broñ
· Tryb kontraktów
· Play Styles
· Eastereggi
· Bugi
· Wideorecenzja
· Wywiady
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
Hitman - Sniper Challenge
· Informacje
· Misja
· Wyposażenie
· Wyzwania
· Pomoc
· Postacie
· Punktacja
· Ciekawostki
· Wywiady
· Screeny
· Szkice koncepcyjne
· Trailer
Hitman Blood Money
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Tapety
· Screeny
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Contracts
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Misje
· Lokacje
· Postacie
· Broñ
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman 2 Silent Assassin
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Misje
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Codename 47
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Blood Money - System rang


Assurance Agent & CoVert (za hitmanforum.com)

O ile systemy rang w Hitman 2 Silent Assassin i Hitman Contracts były niemal identyczne, o tyle ten w Blood Money został znacząco rozbudowany i zmodyfikowany, ponadto pojawił się system rozgłosu (o którym przeczytasz tutaj). Dawniej pojawiał się tylko jeden ekran - teraz są ich aż trzy.

Niestety, w związku z rozszerzeniem systemu statystyk, niemożliwe stało się przejście gry na All Zeros...

Przyjrzyjmy się przykładowym statystykom po misji A Vintage Year.



Razem zabitych - wszyscy, których zabiłeś w tej misji - cele, świadkowie, przeciwnicy.

Ilość strzałów - chyba nie trzeba tłumaczyć.

Ilość trafień - strzały, które trafiły w cel, tj. w człowieka.

Zabici w walce wręcz - wszyscy zabici bez użycia broni palnej, oprócz ofiar wypadków. Zadźgani nożem, uduszeni garotą, zabici gaśnicą albo kijem bejsbolowym...

Strzały w głowę - tu chyba też nie trzeba tłumaczyć. Z tym, że liczą się tylko śmiertelne postrzelenia.

Stracone przebrania - jeżeli ktoś znajdzie ciało osoby, za którą się przebrałeś, w tym miejscu będzie liczba inna niż zero.

Świadkowie - wszyscy, którzy widzieli, jak robisz coś podejrzanego - wyciągasz broń, podkładasz gdzieś minę, zatruwasz komuś posiłek lub po prostu przebierasz się. Ma wpływ na poziom rozgłosu.

Uchwycony przez kamerę - czasem możesz zauważyć w budynkach kamery. Jeżeli wejdziesz w kadr, śledczym łatwiej będzie wykonać Twój rysopis, co z kolei zwiększy Twój poziom rozgłosu.

Zauważcie, że ze statystyk zniknęły alarmy...



Hałas - odpowiednik "Podstępu" z poprzednich części gry. Hałas zyskujesz poprzez strzały i zwracanie na siebie uwagi. Im więcej hałasu, tym gorzej.

Przemoc - dawniej nazywaliśmy to "Agresją". Analogicznie jak w przypadku hałasu.

Czas wykonania misji - jak zwykle, nie ma on żadnego wpływu na ocenę, chyba, że chcesz pobić rekord w szybkim przechodzeniu którejś misji...

Twoja ocena - przyznana Ci ranga, uwzględniająca poziom Hałasu i Przemocy. Lista rang w dalszej części artykułu.

Twój rozgłos - poziom rozgłosu jest doliczany do tego, który uzyskałeś w poprzednich misjach. Więcej o nim w osobnym artykule.



Ocena misji - opisałem to już wyżej, tu dodam tylko, że za większość rang przyznawana jest określona kwota pieniężna, doliczana do standardowego wynagrodzenia.

Cele - kwota, jaką otrzymałeś za zabicie osób wymienionych w kontrakcie.

Bonus za ocenę - za większość rang przyznawana jest określona kwota pieniężna, doliczana do standardowego wynagrodzenia. Lista rang wraz z kwotami premii - w dalszej części artykułu.

Obrażenia - jeżeli zostaniesz zraniony lub postrzelony, 47 potrąci z konta odpowiednią kwotę na poczet kosztów leczenia.

Naprawa sprawy - jeżeli coś schrzanisz i urządzisz masakrę, Agencja potrąci Ci z konta kwotę odpowiednią, by móc zatuszować tę sprawę.

Naprawa broni - kolejne dziwne tłumaczenie... są to pieniądze, potrącone z Twojego konta za broń pozostawioną na miejscu zbrodni.

Całkowite wpływy w misji - suma wszystkich powyższych czynników.

Całkowity bilans konta - wpływy z misji doliczone do wpływów z wcześniejszych zadań.

Za każdego zabitego człowieka przyznawane są punkty, które potem przeliczane są specyficzne „czaszki” w rubryce „Przemoc”. Przy czym liczy się to, czy martwy był cywilem, policjantem, czy strażnikiem.

S

T

R

A

Ż

N

I

C

Y


Liczba trupów
0-2

3-6

7-16

38
Liczba „czaszek”
0

1

2

4
P

O

L

I

C

J

A
Liczba trupów
0-1

2-3

4-6

7-12

13-23

24-32

33-42
Liczba „czaszek”
0

1

2

3

4

5

6
C

Y

W

I

L

E
Liczba trupów
0-1

2

3

4-5

6-9

10-16

17-29

30-63

64+
Liczba „czaszek”
0

1

2

3

4

5

6

7

8


Zaznaczyć należy, że powyższe punkty sumują się, czyli na przykład zabicie dwóch policjantów i dwóch cywili daje nam dwie "czaszki". Nie ma także znaczenia, jakiej broni użyjemy - liczy się to, cy ofiara żyje, przy czym zabójstwa wykonane za pomocą broni białej zaliczani są do "zabitych w walce wręcz". Do powyższych statystyk nie liczą się natomiast wypadki.

Jeżeli chodzi o "Hałas", w jego przypadku nie są brane pod uwagę zabójstwa ciche, to znaczy takie, w których ofiara nie zdąży zaalarmować otoczenia.

Według powyższych kryteriów naliczane są punkty przemocy, które mają wpływ na rangę, jaką otrzymacie pod koniec misji. W sumie jest ich 60, z czego 19 stanowią rangi specjalne. Oprócz tego, w niemieckiej edycji gry pojawiły się rangi, które nigdzie indziej nie występują.

Zacznijmy od wypisywania rang "zwykłych". Za ich osiągnięcie otrzymujemy, choć nie zawsze, określoną premię pieniężną. Ogólnie rzecz biorąc, im "cichsze" przejście misji, tym większa ewentualna premia.

RANGA HA£AS PRZEMOC PREMIA PRZYK£ADOWY SPOSÓB OSI¡GNIECIA
Armed Madman (Uzbrojony wariat) 6 6 brak zabijaj tylko uzbrojonych ludzi, bez świadków, na Rambo
Assailant (Agresor) 8 1 1 000 $ znokautuj jak najwięcej ludzi
Assassin 0 1-3 75 000 $ ?
Berserker (Berserker) 10 5 brak zabij 38 strażników, headshotami, pokaż się z bronią przed kamerą.
Cleaner (Czyściciel) 3 2 15 000 $ zabij cele bombami, zabij jak najmniej niewinnych ludzi.
Clumsy Killer (Nieudolny zabijaka) 8 0 5 000 $ ?
Contract Killer (Płatny zabójca) 1 4 Brak zabij cel bombą, zabij jak najmniej niewinnych ludzi, bez świadków, bez znalezionych ciał, bez "rozszyfrowanych" przebrań
Deranged Slayer (Szalony bandzior) 2 6 5 000 $ zabij wielu ludzi, ale tak, żeby znaleziono ciała
Eraser (Kasownik) 1-2 4 15 000 $ zabij wszystkie cele i świadków wyciszonym MP5
Exhibitionist (Ekshibicjonista) 8 0 10 000 $ wepchnij trochę ludzi do wody, rozbrajaj ochroniarzy, znokautuj wszystkich
Expert ? ? ? ?
Fience Offender 7 9 10 000 $ brak
Gangster 4 1 25 000 $ użyj bomby, niech będą świadkowie
Ghost (Duch) 0 2 50 000 $ zabij cele pistoletem, niewyciszonym
Hired Killer (Wynajęty zabójca) 0 2 75 000 $ zabij cele w dowolny sposób, zabij paru niewinnych ludzi, można mieć świadków
Hitman (Hitman) 0-1 0 100 000 $ zabij 6 nie-celów, używaj tłumionego pistoletu, bez świadków, bez znalezionych ciał
Hoodlum (Kryminalista) 3 2 brak jeden świadek, znokautowany, nie zabity
Invisible Killer (Niewidzialny zabójca) 0 5 5000 $ zabij mało ludzi, wszystkich na różne sposoby
Killer (Zabójca) 4 5 5 000 $ zabijaj strażników, żeby dostać się do celu i zbijaj tylko w obronie własnej (świadkowie, "rozszyfrowane" przebrania...)
Lean Killer (Marny zbój) 1 - 3 5 10 000 $ zabijaj nietłumionym pistoletem, unikaj świadków, około 12 trupów łącznie
Loose Cannon (Szaleniec) 5 5 1 000 $ Brak
Lunatic (Szaleniec) 5-6 4 5 000 $ większość ich ciał znalezionych, kilku świadków
Mad Butcher (Szalony rzeźnik) 7 5-6 brak zabij wielu ludzi za pomocą tasaka, miej wielu świadków
Madman (Wariat) 7 4 1 000 $ zabijaj tylko tłumionymi Silverballerami z amunicją magnum, nokautuj ludzi.
Maniac (Maniak) 10 4 brak rozbrój wszystkich strażników, cywilom headshoty, zabij mało ludzi
Mass Murderer (Masowy morderca) 6+ 8+ brak zabij wszystkich!
Messy Murderer (Masowy morderca) 6-8 0 15 000 $ znokautuj wszystkich, zostaw wielu świadków, pokaż się przed kamerą (nie kradnij taśmy), cel zabij wypadkiem, reszta na zero.
Mobber ? ? ? ?
Mugger (Zbir) 5-6 0 20 000 $ 23 świadków, jeden wypadek, jedna zabita osoba
Murderer (Morderca) 5 0 50 000 $ wysadź cele w powietrze, resztę zignoruj
Perpetrator (Przestępca) 4-5 1 15 000 $ biegnij do celu i po prostu go zabij; można mieć 1-2 dodatkowe śmierci 1-2 ludzi znokautowanych
Phantom Killer (Duch) 1 3-4 25 000 $ zabijaj tylko w obronie własnej, bez świadków
Professional (Zawodowiec) 0 1 100 000 $ brak
Psychopath (Psychopata) 5 6-7 brak Zabijaj ludzi bez powodu
Serial Killer (Seryjny zabójca) 0-1 6+ 5 000 – 10 000 $ zabij wszystkich, żeby cię nie widzieli z bronią białą w ręku, dużo zniszczeń
Shadow Killer (Zabójca z cienia) 0 4 50 000 $ zabijaj tylko cywili, większość garotą, strażników pozbawiaj świadomości
Silent Assassin (Cichy zabójca) 0 0 150 000 $ Zabij tylko cele, nie daj się rozpoznać, ukończ misję w swoim garniturze; żadnych strzałów
Sociopath (Socjopata) 0 8+ 10 000 $ brak
Specialist (Specjalista) 1 1 75 000 $ brak
Stalker (£owca) 0 (4) 1-2 (8) 75 000 $ cele zabij po cichu, zastrzel strażników, którzy stoją ci na drodze(ale mało), bez znalezionych ciał, bez świadków, bez "rozszyfrowanych" przebrań
Terrorist (Terrorysta) 4 6 brak zabij kilku strażników, bez tłumika, zostaw świadków, ale bez opisu twojego wyglądu
Thug (Zbir) 5-6 1 15 000 $ zabij garstkę ludzi, zostaw świadków
Undertaker (Grabarz) 1 5 brak zabij ponad 15 ludzi, bez świadków
Violent Criminal 2 6+ 5 000 $ niskie statystyki, ale dużo świadków
Violent Offender (Brutalny napastnik) 8 1 10 000 $ Dużo świadków, dużo ogłuszonych za pomocą paralizatora, cele zabite w wypadkach
Violent Thug (Groźny zbir) 6 2 5 000 $ Zabij cel za pomocą wypadku, resztę ludzi powystrzelaj


Oprócz tych wymienionych wyżej, w grze występuje także 19 rang specjalnych, za osiągniecie których również przyznawana jest premia pieniężna. Poza osiągnięciem określonego poziomu Hałasu lub Przemocy, należy również spełnić pewne specjalne wymagania. Niektóre rangi są bardzo trudne do zdobycia i jak dotąd, nie udało się to nikomu, inne natomiast (Belzeebub, Prince of Darkness, Murderous Manicurist) związane są z wyciętymi z gry elementami.

RANGA HA£AS PRZEMOC PREMIA SPOSÓB OSI¡GNIęCIA
Beelzebub - - - Musisz zabić wszystkich za pomocą wideł, broni usuniętej z gry
Dr Death (Dr Śmierć) 2 6+ 100 000 $ zabij jak najwięcej ludzi trucizną (możliwe tylko z kodem na nieskończoną amunicję)
Electrocuter (Pokopany) x x ? Załatwiaj ludzi paralizatorem
Evil Eye Gouger (Wydłubywacz oczu) 2 10 60 000 $ zabij jak najwięcej ludzi śrubokrętem
Frenzied Firefighter (Szalony strzelec) 4 6+ 55 000 $ Zabij wszystkich gaśnicą
Garotteer (Garociarz) 4 10 70 000 $ Zabij większość ludzi za pomocą garoty, resztę powystrzelaj
Insurance Agent (Agent ubezpieczeniowy) 2 0 100 000 $ dużo wypadków, mało świadków
Insane Florist (Szalony kwiaciarz) 3-5 6+ 65 000 $ Zabij wielu ludzi sekatorem
King of the Jungle (Król dżungli) 4 6+ 50 000 $ zabij większość ludzi za pomocą bowie knife (nóż Angeliny Mason)
Murderous Manicurist (Morderczy Manikiurzysta) - - - Wycięta z gry; należało zabić wszystkich za pomocą pilnika do paznokci, który został usunięty z gry
Needle Pumper (Strzykawkowy) 2 8 80 000 $ Zabij wszystkich za pomocą gwoździownicy
Pianoman (Pianista) 3 10 90 000 $ Zabij wielu ludzi garotą, ale nie wszystkich – jeden musi zostać zabity inaczej
Prince of Darkness (Król ciemności) - - - Nie da się jej osiągnąć; została usunięta z gry; przyznawano ją za przejście misji w całkowitych ciemnościach
Raging Bluecollar (Robol) 5 6+ 40 000 $ zabij większość młotkiem, po cichu
Russian Hare (Rosyjski szarak) 3 6+ 75 000 $ Zabijaj ludzi strzałami w głowę ze snajperki
Slugger (Rozwalacz) 2-3 6+ 55 000 $ tylko w New Life, zabij wszystkich baseballem, łącznie z psem
Skull Splitter (Rozłupywacz czaszek) ? ? ? Zabij wielu ludzi łopatą, od tyłu
Sushi Chef 3-5 6+ 50 000 $ używaj tylko noża kuchennego
Swashbuckler (Zawadiaka) ? ? ? zabij wielu ludzi mieczem Vaany Ketlyn.


No i na koniec - dwie rangi, występujące tylko w niemieckiej wersji gry.

RANGA HA£AS PRZEMOC PREMIA SPOSÓB OSI¡GNIęCIA
Chirurg 0 0-1 100 000 $ Zabij cele strzałami w głowę z pistoletu z tłumikiem, jeden z celów zabij ręcznie
Man in Black 0 3 75 000 $ Zabij kogoś, używając kogoś innego jako żywej tarczy
Świat Hitmana
· Fabularne
· Organizacje
· Gadżety
· Technikalia
· Twórcy
· Przemyślenia
· Prawdziwe historie
· Humor
· Fan Fiction
· Fan Galeria
Hitman Movie
· Info
· Artykuły
· Recenzja
· Fabuła
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· Ciekawostki
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
· Sequel
Agent 47
· Co wiemy
· Aktorzy
· Trailery
· Ciekawostki
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Polecane

Uniwersum DC Comics

Tomb Raider Center: Oficjalny polski fansite gry Tomb Raider

Zakon Assassin

Arkham Info

BatCave :: Jedyna Polska Strona o Batmanie

Punisher Zone - Serwis o Punisherze



www.hitmangame.ru