Hitman
· Co wiemy
· Artworki
· Trailery
· Postacie
Hitman - gry mobilne
· Hitman: GO
· Hitman: Sniper
· Trailery
Hitman Absolution
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broñ
· Tryb kontraktów
· Play Styles
· Eastereggi
· Bugi
· Wideorecenzja
· Wywiady
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
Hitman - Sniper Challenge
· Informacje
· Misja
· Wyposażenie
· Wyzwania
· Pomoc
· Postacie
· Punktacja
· Ciekawostki
· Wywiady
· Screeny
· Szkice koncepcyjne
· Trailer
Hitman Blood Money
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Tapety
· Screeny
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Contracts
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Misje
· Lokacje
· Postacie
· Broñ
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman 2 Silent Assassin
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Misje
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· System rang
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman Codename 47
· Info
· Artykuły
· Fabuła
· Solucja
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· Eastereggi
· Bugi
· Wywiady
· Tipsy
· Szkice koncepcyjne
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
Hitman 2 Silent Assassin - System rang


Jedną z ważniejszych innowacji, wprowadzonych w Hitman 2, jest system rang, premiujący dyskretne zachowania gracza i motywujący do odkrywania nowych sposobów przejścia misji. Im mniej przemocy zastosował gracz podczas wypełniania zadania, tym lepszą ocenę otrzymywał.

Aby zdobyć rangę najwyższą, Silent Assasin, twoje statystyki końcowe muszą się składać z jak największej ilość zer - zero alarmów, zero morderstw (oczywiście nie liczy się zabójstwo celu misji).

Przyjrzyjmy się przykładowym statystykom z misji Anathema.



Oto objaśnienia do powyższych elementów, składających się na ocenę.

Wystrzelone pociski (Shots fired) - tego chyba tłumaczyć nie trzeba. Są to wszystkie pociski, jakie w trakcie wykonywania misji wystrzeliłeś, niezależnie od tego, czy trafiłeś przeciwnika, czy też nie.

Bliskie utarczki (Close encounters) - wszystkie niebezpieczne sytuacje, gdy na przykład zostaniesz zaatakowany przez przeciwników.

Strzały w głowę (Head shots) - tego również chyba nie trzeba tłumaczyć.

Alarmy (Alerts) - stan, w którym zostałeś zdemaskowany. Jeżeli wywołasz więcej niż dwa alarmy, nie masz szans na rangę Silent Assassin.

Zabici wrogowie (Enemies killed) - wszyscy, którzy stanęli na drodze pomiędzy Tobą a celem. Wliczają się tu nie tylko zastrzeleni, ale także uduszeni garotą lub otruci. By zdobyć rangę Silent Assassin, nie możesz mieć na koncie więcej niż jednego zabitego wroga, w dodatku musi to zostać uczynione bez użycia broni palnej.

Skrzywdzeni wrogowie (Enemies harmed) - przeciwnicy, których zraniłeś (przy walce wręcz) lub uśpiłeś.

Zabite niewinne osoby (Innocents Killed) - liczba niewinnych osób, które zabiłeś. Jeżeli marzysz o randze Silent Assassin, w tym polu musi znajdować się zero.

Skrzywdzone niewinne osoby (Innocents Harmed) - podobnie jak w przypadku przeciwników, tak i tu wliczane są wszelkie zranione osoby, także te uśpione.

Trudność (Difficulty) - poziom trudności, jaki wybrałeś, rozpoczynając grę. Może to być Normalny, Ekspert oraz Profesjonalista. Wybór poziomu trudności nie ma wpływu na przyznaną rangę.

Podstęp (Stealth) - trudno to wytłumaczyć. Jest to po prostu wskaźnik tego, jak cicho zachowywałeś się w trakcie misji. Nie otrzymujesz punktów Podstępu, są Ci za to przyznawane punkty ujemne, o których jeszcze napiszę.

Agresja (Agression) - podobnie jak wyżej, trudno to wytłumaczyć. Załóżmy po prostu, że wliczane tu są wszystkie gwałtowne działania, wykonane podczas misji. Za każde takie działanie naliczane są punkty - o tym także jeszcze napiszę.

Status (Rating) - ranga, którą otrzymałeś za wykonanie misji. Sposób otrzymania każdej z rang opiszę na końcu artykułu.

Czas (Time) - czas wykonania misji. Na szczęście nie wpływa na ocenę.

Wszystkie te dane zliczane są dwutorowe - osobno dla każdej misji oraz dla całej gry.

Kilka linijek wyżej napisałem o Podstępie, Agresji oraz punktach ujemnych. Oto, jak działa ten mechanizm:

  • 1 wystrzelona kula, równa się z 1 pkt.
  • 1 martwy przeciwnik, równa się z 1,5 pkt.
  • 1 martwy niewinny człowiek, to 1,75-2 pkt.
  • 1 podniesiony alarm za odkrycie zwłok, to 1,5 pkt.
  • 1 podniesiony alarm za wystrzał z broni, to 1 pkt.
  • 1 walka wręcz to natomiast 1 pkt.


By zdobyć status S.A. nie możesz mieć więcej niż 3 Ps.

Oczywiście, większość z Was zapewne jest wzrokowcami. Czas więc na przykłady:

Włączmy misje Anathema i wykonajmy ją najczyściej jak się da, a statystyki będą wyglądać tak:

Oddane strzały: 0
Bliskie starcie: 0
Strzały w głowę: 0
Alarmy: 0
Zabici strażnicy: 0
Zabici cywile: 0
Zranieni strażnicy: 0
Zranieni cywile: 0

Status : Silent Assassin

-Magazynki i Statystyki-

A teraz jako przykład taki scenariusz - zaczynasz misję, oddajesz cztery strzały w powietrze z wytłumionego pistoletu, i kończysz misję kodem. Twoje statystyki będą wyglądać tak:

Oddane strzały: 4
Bliskie starcie: 0
Strzały w głowę: 0
Alarmy: 0
Zabici strażnicy: 0
Zabici cywile:0
Zranieni strażnicy: 0
Zranieni cywile: 0

Status: Profesjonalista

Gdyby zrobić tak misję jeszcze parę razy, oddając tylko różną ilość strzałów można by zdobyć jeszcze statusy:

Cichy zabójca/Silent Assassin (do trzech strzałów)
Profesjonalista/Professional (Od 4 do 25 strzałów)
NINJA EXTRAORDINAIRE (Od 26 do 40 strzałów)
Duch/Ghost (Od 41 do 75 strzałów)
Socjopata/Sociopath (Od 76)

Powyżej 76 ilość wystrzelonych pocisków nie ma wpływu na ocenę końcową.

Użyjmy teraz poprzedniego scenariusza, ale tym razem dusisz sikającego strażnika i oddajesz dwa strzały w powietrze.

Oddane strzały: 2
Bliskie starcie: 0
Strzały w głowę: 0
Alarmy: 0
Zabici strażnicy: 1
Zabici cywile: 0
Zranieni strażnicy: 0
Zranieni cywile: 0

Status: Profesjonalista

Przekroczyliśmy limit 3 punktów strzału o 0,5 Ps, gdyby oddać tylko jeden strzał zdobylibyśmy S.A.

SA zdobylibyśmy też gdyby nie wystrzelić żadnego pocisku i udusić 2 strażników - dało by to 3 Ps, co jednak nie jest przekroczeniem limitu 3 Ps.

Oto reszta rang według tego systemu. W porządku alfabetycznym.

RANGA PODSTęP AGRESJA
Butcher 50-85% 60-75%
Button Man 35-50% (50-60%) 35-50% (25-35%)
Cleaner 2-% (25-35% ) 4-25% (35-50%)
Executioner 60-75% 25-%
Expert 35-60% 25-%
Ghost 85% 40-60%
Hatchet Man 25-35% 60-85%
Henchman 2-25% (25-35%) 25-35% (30-35%)
Hired Gun 25-35% 50-60%
Iceman 60-85% 40-60%
Mass Murderer 25-% 75+%
Natural 25-35% (35-50%, 50-60%) 30-% (25-35%, 35-60%)
Postal 25-35 % 75-85%
Prospect 2-% 25-35%
Psychopath 25-35% (35-60%, 60-85%) 85+% ( 75+%, 75-85%)
Shadow 60-85% 25-40%
Slayer 25-% 60-75%
Sociopath 85+% (75-85% ) 60+% (85+%)
Specialist 2-% (2-25% ) 4-% (25-%)
Thug 2-% (2-25%) 35-60% (35-50% )


Oprócz tych rang, zdobyć można jeszcze takie, jak:

Amateur
Apprentice
Wannabe
Wimp
Goon
KimBo
LLKlauwn
LćderBoessen
Moron
Retard
Roulade
Slaugtherer
Sloth
Slowhand
FFuchs
Fool
Świat Hitmana
· Fabularne
· Organizacje
· Gadżety
· Technikalia
· Twórcy
· Przemyślenia
· Prawdziwe historie
· Humor
· Fan Fiction
· Fan Galeria
Hitman Movie
· Info
· Artykuły
· Recenzja
· Fabuła
· Lokacje
· Postacie
· Broń
· Ciekawostki
· Screeny
· Tapety
· Trailery
· Soundtrack
· Sequel
Agent 47
· Co wiemy
· Aktorzy
· Trailery
· Ciekawostki
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Polecane

Uniwersum DC Comics

Tomb Raider Center: Oficjalny polski fansite gry Tomb Raider

Zakon Assassin

Arkham Info

BatCave :: Jedyna Polska Strona o Batmanie

Punisher Zone - Serwis o Punisherze



www.hitmangame.ru